søndag 22. august 2010

Snørte sammen sommeren

18.august - jeg har snørt sammen sommeren - eller slik føles det i hvert fall
Det er få dager igjen til skolestart.
Solen er fraværende og regnet gir forsinkelser med innhøstingen
Sommeren kan deles opp i tre deler.
22.mai - 21.juniDet startet med bryllupet til Svanhild
Hjem tilbake til skolen og et proppfult program, (solskinns)turer, sangarstemne i Måløy, klassetur
Tiden flyr og ikke tid til å snu seg tilbake, gjennomførte eksamen med dårlig bein (overtråkk)
22.juni - 16.juliTil Paris og et nytt eventyrbryllup, interrail i 9dager til Venezia, hjem til høying, sommerkurs og teaterforestillingen Sol av Isfolket
DE VARMESTE DAGENE helt klart
17.juli - 22.august
Britt Maries bryllup og direkte til Sinjarheim og ysting
De neste 4uker hjemme (skolefrie). Besøk og nabofeiring av bryllups-søstrene mine. Molteturer. Forspising av bringebær. Solfrid-tid (hjelper med litt flytting i Oslo). Kinofilmen: Inception. 10årsjubilant siden forrige vgs.

Først nå har jeg kjent meg litt sliten, det var vært en intens tid og en sommer enda mer ulik de jeg har opplevd før (dagene hjemme på Plassen har vært få mot normalt). Kun 10 ganger har jeg bada (inkl kun to ganger i bassenget)
Jeg nøstet sammen ståltråden fra en hesja som har stått gjennom sommeren, dette skulle vært gjort før, men det er først nå at sommeren kan avsluttes. Lenge leve høsten, høsten er jo fortsettelsen, men det er ikke sommertid og TO måneder siden sola snudde - tenk det! Jeg håper på en mindre regnfull høst enn i fjor - jeg gleder meg masse.
Bringebær-krattet er stusslig og ferdig, men urtehagen er fortsatt fin

1 kommentar: