fredag 25. mars 2011

En ende

Nå går mye mot slutten
  1. Snøen har forsvunnet fra Aurlandsvangen
  2. Mange, mange klasseturer de siste ukene – kan umulig få tid til flere slike
  3. Bare 5 uker igjen med undervisning på SJH
  4. Noen ansatte slutter og andre lærere kjem tilbake
  5. - og vi snakket om det å bli pensjonist med skogbrukslæreren vår
  6. Epletrærne ved undervisningsbygget har blitt sanerte (altså hogget ned) og blir brukt som geite-beite
  7. Dreadsen min har også blitt klipt bort
  8. vårjevndøgn på søndag
  9. Stor musikk-konsert uka etterpå – dirigenten i Lærdalskoret slutter til høsten
  10. Tyveårene har tatt slutt

Så hva nå?
Jeg er tom i hodet. Heftige uker har gått. Nå tvinger mange nye spørsmål seg inn – hva skal jeg fylle 30-årene med? Jeg ser meg i speilet og ser en gutt som ser forbaska ung ut. Jeg har ikke vært så kort på håret siden jeg var 20!
Men jeg, er gammel, og samtidig, jeg er (fortsatt)
Pure ung – og samfunnet har ikke fått meg plassert der de gjerne skulle sett meg stasjonert. Ønsker meg nye svar etter påsken.

Men det er ikke helt sant at alt tar en ende - en gammel elev som gikk i klassen vår vender tilbake.
Ser fram til en stille uke i Taize også

1 kommentar:

  1. Spennende altså! Ja... gleder meg til å se den pur unge Olav Arne igjenn i Paris om tre uker! Håper jeg kjenner deg igjenn da :P

    Hilsen lille taizee søster

    SvarSlett