onsdag 8. oktober 2008

Mission: Impossible

"Whao! Tidenes oppussingsprosjekt" (Timon fra Løvenes Konge).
Hva har jeg i tankene med dette. Jo selvsagt nabofjøset, altså det som begynner å skje eller må skje, vil det gå? Jeg har jo skrevet om mine opplevelser derfra i lang tid og burde nesten laget egen blogg-katergori. Nå har det kommet 7nye kyr til og vi står ovenfor den største oppdraget, men jeg sier vi så det månner. Jeg hører faktisk på filmmusikken fra 1996, når jeg kjører bilen til og fra med hengeren full av gras eller andre annet. Er jo ingen helt, men det føles godt å være med, jeg innser at deler av mitt livsprosjekt er å se andres prosjekter virkeliggjøre.
Kyrne som kom var Hilde sine, halvparten av de jeg stelte i fjøsnr2 i år. Det blir litt leven, det må man vel bare regne med, men rytmen er ikke så langt unna. Finner vi husrom til alle dyrene når vinteren står for døren, får vi tømt fra låve til kjeller det som står i veien. Finne rytmen. Bygge "grunnmuren" bedre for driften. Er ikke vant til at det skjer så mye og vært vant til en viss ensomhet i avløsingen og arbeidet der.
Så, Oppdrag umulig? Min tvilende venn, din sak står ikke så slett som du selv mener (O.Hallesby). "La øksa gå, vi synger er en arbeidssang, for her er det arbeid for ti... ohoi - vi tar i et tak alle man" (Ivar Skippervold), jeg koser meg mer og mer med sangene fra Noas Ark, enda en parallell over fjøset og andre bygninger. Det er et slit, men det er gøy. Her er vi!
12mjølkekyr + 8andre kuer + 3kalver, 8geiter, 2hester.
3eiere + undertegnede

1 kommentar:

  1. Godt å lese om dine tanker og gjerninger i gjen. Ståpå i Noas Fjøs! klemS

    SvarSlett