onsdag 1. oktober 2008

Den siste olje

"Jeg overgir meg sommer. Her har du mine siste klær" synger Lars Bremnes
Men jeg bare markerer 28.9 at nå får det være slutt for dette året - ikke mer bading i bassenget, det var iskaldt. Men jeg fant til stor forundring et siste bringebær, den siste bæra, den siste olje. Plommene er plukket, treet mitt var stappfullt i år, men de beste henger på de andre to trærne.
Alt står til nedfalls nå.
Løvet som faller. Graset som ikke får tid til å vokse seg stort igjen etter den siste slåtten. Forbered den siste olje for i år.
Grøden, blomster og tilvending

Så kom det snø oppi fjellene, regnet nede i dalen som blir liggende på kornblomstene er kald. Geitene som har kommet til Bråten spiser det de kommer over, og det var veldig morsomt å klippe ned trær og busker som stor og små geiter gnafset i seg. De er nede i rinningen hvor krattet fort vokser til - fint å føle vinn-vinn situasjon
Til sist: Fem oksekalver ble hentet og fikk et nytt hjem

1 kommentar:

  1. jeg kan kjenne denne melankolske hostfolelsen sige innover meg med dine ord.
    Takk for skildringen. Haper du far god tid til a la tankene fa uttrykk.
    hils igjen!
    klemS

    SvarSlett