søndag 10. januar 2010

Epedemi?

Mitt forslag til ny pandemi: løs mage og spysyke. Nå er halve internatblokka slått ut. Jeg må nesten fortelle litt om ei helvetesnatt i ordets rette forstand:
På fredagskvelden la jeg meg og så frem til skitur på fjellet og kanskje paragliding? Først våkner jeg og må på do. Da skulle klokkene ha begynt å ringe oppi hodet mitt for magen var løs. Så har jeg mareritt og må oppgi mitt leie i senga. Tiden blir for knapp og på vei til toalettet blir det vått omkring meg. Jeg er en skikkelig bråkmaker når det gjelder å spy. Men det skulle bli verre – og da tenker jeg ikke på å tørke opp sølet på gulvet. Det neste som skjer er nemlig at brannklokkene kimer til julefest, populært i denne kulda yea right. Klokka er mellom 4 og 5 tror jeg. Ute på plassen tar jeg knestående og spyr enda litt til, men betraktelig mindre. Så får min del er dette kanskje vendepunktet (selv om jeg må en siste liten tur på toalettet før det blir dag). Ellers la jeg meg på sofaen i peisestua og så tv og dvd resten av dagen. Men det er fint med folk som bryr seg altså, jeg fikk mat og cola. Maten spiste jeg ikke opp før i dag. Nå føler jeg meg mer kjekk.
Men om jeg har kommet meg litt på beina så er fire-fem andre utslåtte – så det noe som er ute å går her på skolen (faktisk har en som drar hjem hver helg også fått kjenne på basillen).
Om denne sykdommen skyldes bading i fjorden torsdagen som var? Vet ikke – forkjølelse er ikke langt unna. Kulda er slitsom med henspeiling til "The day after tomorrow". Så først og fremst dritlei av å ikke fungere. Men det er tankekors

3 kommentarer:

  1. uffauffameg! Så kjedelig altså! Men for å dra noe positivt ut av elendigheten så klarer du å beskrive og tolke erfaringene og situasjonene du havner i; med generøs selvironi, humor og referanser.. God bedring pal!

    SvarSlett