torsdag 27. oktober 2011

Ny arbeidssituasjon

DU driver med noe som er farlig. Kappsag feks er farlig! Vær forsiktig så du ikke snubler i kubber og lignende og sager av noen fingre. Vær fokusert på å gjøre ting sikkert og rett.
Vedkløyer kan også være farlig, fingrene kan bli klemt eller også her er vel sjansen til stede for å miste en finger hvis man skulle være ekstra uheldig.
Vedkløyvern jeg brukte i dag skulle være ganske idiotsikker: man måtte holde startknapp inne slik at maskinen startet og så måtte man bruke den andre hånden til å dra ned et håndtak som styrer trykkarmen fram og presser vedkubben mot kniven (puff jammen tar skriving lang tid hvis noe skal beskrives). Altså begge hendene kan ikke virre rundt kniven når veden blir kløyvd. Idiotsikker.
Men hva om du glemmer tyngdekraften når du har kløyvd en stor kubbe. Hva om halvparten av den store kubben detter ned på beinet ditt? Idiot skriker man inne i seg selv, det gjør så vondt da kubben falt ned på leggen min. Helt mot slutten kløyvde jeg litt til og tror du ikke at jeg klarte det samme kunststykke, en gang til, og med nøyaktig samme treffpunkt.
Da strekker ikke ord til – men ellers var jeg flink. Fint innearbeid når det regnet ute.

4 kommentarer:

  1. ufff fått deg noen fortidlige blåveiser du da? Ta var på deg selv

    SvarSlett
  2. Nei, du har rett - det er ikke rette årstiden!
    Skal bli fint når det våres på ny

    SvarSlett
  3. Nå har jeg jammen fått sti på øye, ingen blåveis altså nå heller

    SvarSlett
  4. Jeg datt ut av traktoren forgårs, siste tillegg av "arbeidsulykker" men du hadde nok fått en god latter om du hadde sett svevet derut

    SvarSlett