søndag 16. oktober 2011

Trudelutt

Dagens smakebit må bli mannen som satt foran meg i Heggen kirke: han gjorde et utrettelig inntrykk i sin måte å delta i gudstjenesten. Han hadde med seg et munnspill og spilte på dette under salmene.
Først skjønte jeg ikke hva den "ekstralyden" var når vi begynte å synge. Så ble jeg sjarmert for han var jo flink. Han hadde nok en eller annen form for handikap og hadde støtte fra en dame som passet på munnspillet mellom øktene.
Slik ble han min helt. Hvis det feks er vanskelig å snakke er det jo mye mer morsomt å lage munnspill-trudelutter i kirka!
Så passet prekenteksten helt utmerket når disiplene spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?»  Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.  Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket.

1 kommentar: