torsdag 6. oktober 2011

Oktober optimisten

Du og du - når jeg tenker på alt det fine som et eventyr som har skjedd siden jeg i ordets rette forstand dro på eventyr torsdag for 2 uker siden: liv er godt å levva
I dag satt jeg midt på dagen og plukket kamille igjen. Jeg satt med solbriller i solskinn, bjelleklang i ørene og plantene var tjukke og velutvikla og blomstrene store og hvite. Kamillen minte meg om vinterens hvithet, og at det er mye morsommere å plukke STORE blomster istedenfor små. Bjelleklangen var fra naboens kuer som beiter på halvparten av den utleide jorda vår. Utsyn over urtehagen gir mye glede - nå har en type høst-asters endelig blomstret og dens vitalitet i fiolette farger er perfekt, når vi må takke andre blomster for god innsats.
Man har så mye å takke for! Herlig å se igjen lille Isak også og gjøre ting sammen. Igår rakte vi gras og heiv over gjerdingen til kuene - idag reiste han og mor tilbake til Askim:-)
Takk for en mektig god start på oktober
- alle sammen

1 kommentar: