lørdag 17. september 2005

Karribien forteller europa - det varmer

Jeg får låne PC-en til romkameraten min, Steffen så internettet slipper man ikke unna. Derfor blir det vanlige ø-, æ- og åer i mine meldinger.
Alle i klassen min som er på totalt 36, er nye men de blir mer vanlige for hver dag som går. Nå begynner sola å skinne i vinduet. I natt VIRKET aircondionton hele natten, strek i margen for den bedriften. Søvnen øverst i køyesengen blir mer vanlig når det ikke er for varm temp.
Det er meget festlig når det lyner på himmelen, d har skjedd meget snodigt på velkomstdagen her i Cabarete, i gata 1km bortenfor Hummingbird der vi bor, der vi skal ha aktivitetsklubb for barn. Sikker på at d skulle bli regn da men d ble med lyning i horisonten, fantastisk fin kveld det med god potetstappe og levende musikk. Ekte musikk altså, den vanlige salsaen hører en hver dag, den heter bachata (kashatka husker ikke helt). Dagen etter dro vi til Playa Grande (stor strand = store bølger). Første innslag på vei dit så vi video av han som er musikkhelten her i landet (Frank Reyes) og SVANHILD,  du hadde garantert fått større latterkrampe en du fikk av Makedonia-sangen i Eurosong dette året. Den videoen er en … nei den er så stygg på en ikke stygg måte at, ja den er det nok mange i klassen som vil bruke å finne og ta med hjem som et morsomt minne.

Bølgene på Playa Grande er de største jeg har opplevd så da gjaldt det ikke å bli en kasteball.
Jeg kunne ha prøvd så vidt å surfe der men d ble ikke tid. Jeg skal jo kite og vi har hatt tre dager med kiteteori. I Alta var det for mye vind til PG og nå er d for lite for kiting, men kommer nok tilslutt en fin kitedag
Neste dag var vi innom Puerto Plata, en time i åpen buss, det var mye vind i ørene og en fikk litt av en frisyre av å sitte forrest i vind og bussmotor. Jeg må kjøpe meg ørepropper for generelt er d mer behagelig å ha mindre lyd når kashatkaen eller hva skal være rugger over etheren. Men dette ofret vi får å komme inn i en utgravd fossedal som skulle gi oss adrenalin-kick. Her var de akkrobater som gjorde de galeste ting og hoppet og stupte uti vannet med livet som innsats. ”Gjør som vi sier men ikke gjør d vi gjør” OK?!  Først gikk, klatret opp og svømte her og der og ned igjen skled vi og hoppet. Jeg hoppet sist og tok helikopterhopp.
Vi har også hatt spanskundervisning i tre dager, altså mange tretall (spansk, kiteteori, spesielle aktivitetsdager og utekvelder). 
Hva ellers skal jeg fortelle; tja Kroppen avklimatiseres, d er nok sikkert. Me gustan las playa, å løpe langs stranden er bra med eller uten sko, på andre siden av Atlanterhavet ligger Europa.
Landet er frodig men det er støvete på grusveggene og motorsykkeltaxiene stormer omkring deg når du viser deg på asfaltvei
Det er utmagra kuer, esler som er bundet her og der. Ikke noe veldig spennende dyreliv ennå. Kakelakker, firfirsler, tusenbein etc småkryp. Jeg følte meg forresten litt "dyr" selv en periode. Men rutinene kommer
Fjelltur til Puerto Duarte 3175, i november og d hadde vært så gøy å hatt med runebom .
Jeg har forresten kjøpt en shorts som er altfor stor, men den var så fiiin. Jeg skal sy inn den gule blomstrede shortsen inn med 10 cm så for verden si hva den vil. Filosofi leser jeg også mye av hver dag.
I dag er fridag. Buena diaz

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar