søndag 25. september 2005

Ukesreferat - d som skjer SKJER

Ja nu skal jeg skrive litt her igjen, og d kunne blitt forferdelig mye å skrive om
Det var altså vært så mye filosofisk jeg har lest, Sofies verden går mot slutten i neste uke.
Det har bare blitt to kitedager, vinden er ikke stor nok, dessverre så forsvinner mye rett inn i Mexicogulfen kanskje. Det er ganske ville tordenvær å se på i blant, bare i går var fyrverkeriet i gang. dette skjer på kvelden nå og da, om dagen er alt tilbake til vanlig
samværet i aktivitetsklubben med barna der er morsomt. men gruppe skal planlegge torsdagen bedre neste gang og da tror jeg det er på tide å spille vippepinne. Vi hadde navneleker, hopp og sprekk og halsen-på-grisen. problemet er spansken, kulturforskjeller og ha funnet på noe som gleder vårt unge publikum (8-10år)
Det har vært så mye ei av studentene denne uka at jeg nesten skulle tru at noen gjør d med vilje. Altså vi går i samme gruppe fordi vi har kiting, det er den viktigste grunnen til at jeg ser henne. MEN så er vi også på samme delgruppe i aktivitetsklubben. Ved andre inndelinger også som en svømmetur på 2 x 30minutter. ÆSJ ja jeg er betatt av henne og d typiske er selvsagt denne typen hun har hjemme i Noreg. Sånn har d vært når jeg tenker tilbake på spesielle jenter opp gjennom min ungdomstid at de har hatt typer et helt annet sted. Hun har altså liksom blitt dyttet på meg eller jeg har blitt dyttet mot henne. Hun er en av dem jeg tenkte ville være like dum som hun er blond, men men jeg har oppdaget mange fine trekk. Hun pådrar jeg ofte stor oppmerksomhet og har litt høyere stemme enn andre. Værtfall når det var vannrugby i badebassenget og jeg storkoste meg med SV-lesing og hørte og resonerte. Hun er en av mange som har vært Øytun-elev i Alta. Halvparten av klassen har tilknytning til det spesielle stedet mange breddegrader herfra.
Jumping in the pool, med hendene på ryggen blir lenge til neste gang. Får mitt vedkomne gjorde jeg nesten som mitt idol Ramon fra "Havet innenfor", men heldigvis ble jeg ikke lam. Jeg gikk rett i bunnen med haken først, så jeg slo meg noe og fikk et stygt kutt. Så da måtte det syes og det ble senere gjort (forhåpentligvis på reiseforsikringen for jeg satt å prøvde å skrive så godt jeg kunne før jeg kom under legelupen. Det var vært utrolig mange besøk på sykehus for klassen, ikke vanlig med så mange skader/uhell. Vel resten av denne ulykksalige fredag gikk jeg å tenkte om jeg skulle være med på sykkeltur dagen etter eller ikke. Det ble til at jeg slang meg med og vi hadde en fin sykkeltur, dessverre ble vi værendes for mye på asfaltvei, men vi hadde noe offroad fra begynnelsen på 3000 fot.
Utsikten fra toppen før start på sykkelturenHjelper til, kjedeholderen bøyde segGrei å spise frukt på denne sjappa
Så det gikk mye nedover og til skuffelse var en elv gått over sine bredder så vi krysset ikke denne fordi deltagerne hadde med for mye kostbart utstyr i sekken. Jeg gleder meg til å fremkalle bildene jeg har tatt med det lite vannredde engangskameraet. Vel så mye mer er det kanskje ikke å si utenom at det er spennende med det ukens foreleser har å fortelle, kiteaktivitetene, aktivitetsklubben og jenta til neste uke, hvordan blir neste uke?
Håper haken gror igjen og at det ikke blir infeksjoner. Kanskje blir 23.sept en merkedag hvor jeg siden har hatt skjegg? 6 String, ikke prøv å stupe med hendene langs siden
NB: jammen så jeg ikke gutten med forstuet hånd som jeg hadde sett en gang før. På sykkelturen dukket han opp og jeg tenkte jeg skulle gi ham d første jeg fant i lommeboka, litt irritert at jeg ikke ga ham 500 istedenfor 20 pesos. I forhold til mange andre som fortsatt er beruset etter tak-festen i natt, skulle den lille karen fått mer. Har på følelsen at jeg kommer til å se ham igjen (hasta luega).

1 kommentar:

  1. Har du skada deg? Så det siste bildet du har lagt ut. Hva har skjedd....? I (søn)dag er det endelig sol! Jeg skal ut i marka i dag - sammen med stavene mine. Trenger å få litt sving på armene, for nå har de vært utsatt for ekstra mye PC-bruk i det siste.

    SvarSlett