mandag 26. september 2005

Mi gustaria

Hva liker jeg i Cabarete?
Jeg liker alle de forskjellige nektar-drikkene som vi får kjøpt. De smaker ganske deilig når vi har kjølt dem ned i kjøleskapet. Det er supert å ta en slurk (fersken i sukkerlake er også bra men ikke spesielt utenfor Norge).
Jeg liker stranden - der kan jeg løpe, svømme og kite. Senere skal vi ha mye vollyball og fotball på la playa også.
Mi gusta las montanas. Topografien er ganske morsom lenger inn i landet (på midten liksom). Det blir nok kollosalt å dra til fjelltoppen Pico Duarte (min høyeste utfordring når vi kommer dit).
Jeg liker maten vi blir servert på Hummingbird (og at jeg er på aktivitetsklubben på torsdag når det ikke er mat). Spesielt god var bananstappen i første uke. I dag var det nesten norsk lapskaus, bare at det var godt saltet.
Jeg liker det jeg leser av filosofi og meninger om livet
Jeg liker mye av det jeg ser av jentene her
Setter pris på alt som er kaldt; spesielt rent vann og aircondition
Liker å gjøre barna på aktivitetsklubben fornøyd
Vaskehjelpen vår
At det regner lite om dagen. Lyn og regn kommer ofte i kveldsmørket
Det meste som vår første inspirerende foreleser har vært igjennom - det vi har gjort av morsomme øvelser (i vann) i hennes timer
Joggeturene med forskjellige løpelystne
Skrive i dagboka
Å drømme en masse rart
Få spille god vollyball
Undervisiningen i Utvikling og læring
Min første ridetur, ute i jungelen (eepa)
Synge og vise hvem jeg virkelig er gjennom aktiv bevegelse
Ta Torkils skalp, når han ler eller blir satt ut er alltid et høydepunkt
Gatorade type Grape er det beste en kan helle i en uttørket kropp
FLY lenger en 5 minutter og sveve oppover

Hva mistrives jeg med?
At jeg ikke kan spansken godt nok og det alltid er noe som man skulle ha forberett seg bedre på.
At det ikke finnes havregryn eller marsipan (har bare marsipan ½kg igjen)
Motsetningene mellom fattige og rike
Når folk blir for fulle idiote
rPresidente-ØL – en annen type som jeg liker bedre (Brahma), men det går ned
Når aircondition ikke fungerer (vi skal legge oss, våkner svett og fæl)
At vi ikke kan kaste dasspapiret rett i dass, ellers går den tett
Propp i høyre øret og noe vondt tråkk i høyre fot
Når esler klyngeklager utenfor, ikke så artig å høre på (minner litt om de irriterende reinsdyrlydene i fjor)
Jeg føler at det kan BLI kaldt på kveldene, men den lille forkjølelse har gitt seg
To-tre melkekartonger har vært dårlige nå – ikke bra
Begrepstesten i treningslære
Ørebetennesle og da særlig på to ganger på kveldstid
Å være ute av fokus pga megselv
Marsipanen er oppspist
En vanskelig dag etter dagen derpå - ikke bli for full
At ho er såpass interessert i en annen
At det er så kaldt på Caribe Tour-bussen, som ellers er en flott og trygghetens buss for å komme fram
Å sitte sammenklemt i en varebil som er buss og være redd for at man ikke kommer fram fordi man har lastet bilen for full
Uheldig med været, men glad for alt jeg får oppleve i lufta for d

Andre ting!
Vel vi bor jo så tett oppå hverandre og iblant så har jeg lyst å være alene
Eller så har jeg lyst å være sammen med de andre
Må gå rundt med gloseboka og snappe opp spanske ord, for eksempel når jeg sammen med de små barna
Hjemmeeksamen har startet og etterpå håper jeg å få flydd paragilde
Litt for mye så skjer om dagen selv om det ikke er så mye

Svart     pr 26.09
Rød      pr 02.10

Blå        pr 09.10
Grønn   pr 15.10
Fiolett   pr 20.11

1 kommentar:

  1. hei. dette var gøy å lese i pausen min her på bibelskolen. høres ut til at du har det kjekt og er med på mye spenende. gleder meg til å høre mer av din videre spennende høst. klem synnøve.

    SvarSlett