onsdag 29. september 2010

Langtur del ÅTTE - Kasprowy

I går var vi ganske lei av å kjøre bil for det tok over 8 timer. I dag var jeg litt lei på slutten for da hadde vi gått fjelltur i over 6 timer. Så høydepunktet ble toppen Mt Kasprowy Wierch og det var underlig å gå i bare granskogen, plutselig så kom vi bare oppover, så taubanen og fortsatte opp gjennom fjellgranskog i tåkehavet og så ble det snø og så ville jeg bare komme opp på toppen for der var det jo ly og restaurant. Ja det var riktig godt å komme opp, MEN vi så ingenting for tåka hadde lagt seg på toppen. MEN vi fikk jo gått mye da. Nå har vi sittet i bil 36 timer gjennom vår polen-tur.
Det må jo sies at vi har besøkt et nytt land også for fjellet ligger på grensen til Slovakia. Så nå har jeg vært på sydpolen også (eller sydlig Polen hehe). Jentene tok heisen ned igjen så de fikk tid til å shoppe i byen - alle ble fornøyde med dagen tror jeg. Vi startet dagen med å kjøpe saueost som var røkt. Landskapet er merkelig her nede og vi stoppet ved en gammel kirke som lignet vår stavkirke og der var det messe eller noe sånn med masse gamle mennesker som sang, en opplevelse av en annen tid nesten. Dagen før hadde vi tittet på den nærmeste kirka der vi overnatter i Zapokane og den var skikkelig stilig laga. Så kirker og fjelltopper er det som opptar oss nå.
Blir nok en lang tur i morgen når vi skal tilbake til Vinnicia-skolen, men ikke minst innom Krakov gamle byen. Ja vi opplever mye. Vi har spilt litt biljard på huset vi bor på nå og løp på treningsmølle i går, men nå vil jeg bare hvile meg i grunn. God natt dobrenoc

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar